שוחררו חיילי לביא: "חולשה ראייתית של ממש"

דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on שוחררו חיילי לביא: "חולשה ראייתית של ממש"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שבועיים במעצר שוחררו ארבעת לוחמי גדוד לביא שנעצרו בידי המשטרה הצבאית בחשד שהיכו ערבי באזור חלחול צפונית לחברון. התביעה הצבאית הגישה נגד הארבעה הצהרת תובע, אך למרות זאת הורה בית הדין על שחרורם למעצר פתוח בבסיסם וקבע כי הראיות נגדם חלשות ובעלות פגמים.

על אף קביעת בית הדין הודיעו בפרקליטות הצבאית כי בכוונתם להגיש כתב אישום כנגד הארבעה.

מדובר בארבעה לוחמים מגדוד לביא שנעצרו לאחר שערבי ממזרח ירושלים התלונן כי חיילים היכו אותו בעת שרכב על אופנוע באזור חלחול.

במהלך הדיונים התברר כי נבדקת אפשרות לפיה הערבי המתלונן נהג באופנוע גנוב. גרסתו של המתלונן, כך מתברר, בעייתית ביותר ומלאה סתירות, ובעקבות דרישתו של עו"ד חי הבר, המייצג את החיילים מטעם ארגון חוננו, אף ביררו במשטרה הצבאית וגילו כי למתלונן אין ביטוח על האופנוע, דבר המגביר את החשד כי הפיל תיק על החיילים בכדי לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לאופנוע.

ארבעת החיילים מכחישים כל קשר לאירוע וטענו כי אבטחו את המאהל שהוקם בצומת כרמי צור לזכר שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון, ולאחר מכן שבו לבסיסם ללא שעברו במקום בו נטען שהתרחש האירוע.

לאירוע עצמו לא היו עדים והוא לא צולם, דבר המגביר את החשש מפני תלונת שווא. במצ"ח מסתפקים בכך שהלוחמים שהו באזור בזמן בו נטען כי התרחש האירוע, ואחד מהם ג'ינג'י כפי שהעיד הערבי.

בארגון חוננו מציינים כי במצ"ח ביצעו שורה של מחדלי חקירה, וכי החיילים לא זוהו במסדר זיהוי, אך למרות זאת מתכוונים בפרקליטות הצבאית להגיש את כתב האישום נגדם.

עו״ד חי הבר המייצג את החיילים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "מדובר במתלונן אשר לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים ללא ביטוח, בדה תלונה כנגד חיילים על מנת לזכות בכספי פיצויים מהצבא. כולי תקוה כי מישהו בפרקליטות הצבאית ישכיל להבין כי מדובר בתלונת שווא וישים קץ להתנהלות מחפירה זו".

מארגון חוננו המייצג את החיילים נמסר: "המצב בו ארבעה לוחמים מצטיינים בצה"ל מוצאים עצמם עצורים זמן ממושך רק בשל תלונה לא ברורה של ערבי הוא מקומם. מצער שצה"ל ממהר לפגוע בלוחמיו, רק בשל מוסר מעוות וחשש מפני ארגוני שמאל קיצוני וארגונים אנטישמיים בין לאומיים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עוד תצא האמת לאור, שהשנאל ימשיך עד שגם להם יקרה משהו ואז הם ידברו אחרת